Kundtjänst

Chatta med oss
Under bemannade tider kan du väldigt enkelt chatta med oss.
Skicka mail
Det går även bra att maila in ditt ärende direkt till kontakt@dgstorkok.se.
Ring oss
Behöver du prata med kundtjänst i telefon, ringer du 08-224460.

Vanliga

   

frågor

DGs Storkök & Service AB är ett företag inom storköksbranschen. Företaget startade 201 6 i Stockholm och idag jobbar vi med service, reparation och försäljning av professionell storköksutrustning såsom diskmaskiner, storköksugnar, kokgrytor, rostfria kylar, kylar, frysar, café och bagerimaskiner.

På DGs storkök & Service är vi totalt 5 anställda varav 2 stycken säljare 1 stycken på ekonomiavdelningen samt 2 stycken servicetekniker. Vi utför mestadels av servicen på plats hos kund, men vi har även en verkstad i Stockholm.

  • När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
  • Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till Kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan – på den aktuella sidan.
  • Välj önskat leveranssätt (Hämta själv i  butik eller Frakt).
  • Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
  • Välj det betalningssätt du önskar använda.
  • Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
  • När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.
  • När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt samt de leveranssätt som du önskar.
  • Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  • Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.

Vi har lastbilar för att möjliggöra snabb och säker transport till er som kund. Oavsett om det gäller varuleveranser, serviceärenden eller annat.
Tillsammans med Wasa Kredit erbjuder vi leasing av allt inom storköksutrustning och likande produkter. Vi erbjuder hjälp med såväl transport som installation. Nedan hittar du med information kring våra lösningar för leasing. Kontakta oss på 08-22 44 60 för en offert på era specifika önskemål.

Vad är leasing?

Leasing är en form av långtidshyra där vi äger det leasade objektet och du nyttjar det.

Vad kan leasas?

Utrustning som inte är eller utgör tillbehör till fast egendom kan i många fall leasas. Leasingutrustningen får heller inte vara infogad i ett annat objekt. Exempel på leasingobjekt är jordbruks-, skogsbruks- och entrepenadmaskiner, lastbilar och bearbetade verkstadsindustrimaskiner.

Fördelar med leasing

  • Leasing är ett enkelt och förmånligt sätt att anskaffa utrustning utan att binda kapital eller använda sina bankmässiga säkerheter. Företaget eller lantbruket låser därmed inte upp sitt kreditutrymme.
  • Den leasade utrustningen utgör säkerheten för finansieringen och ofta krävs inte några kompletterande säkerheter.
  • Leasingtiden, och därmed kostnaden, anpassas bland annat till utrustningen ekonomiska livslängd, vanligen är leasingtiden 36-72 månader och vi finansierar både nya och begagnade objekt.
  • Leasingavgiften är skattemässigt avdragsgill, det vill säga den dras som en kostnad och företaget får också lyfta hela momsen på hyran.
  • Leasingtiden påverkar endast resultaträkningen, eftersom utrustningen inte tas upp som en tillgång i balansräkningen.
  • Budgeteringen och likviditetsplaneringen blir enkel då leasingtagaren i förväg känner till leasingavgiften för hela avtalstiden och att finansieringen är tryggad under hela leasingperioden.
  • Månadskostnad och restvärde

Månadskostnaden påverkas av utrustningens restvärde och leasingavtalets längd. Ett högre restvärde och en lång hyrestid ger lägre månadskostnad – och tvärtom. Leasingavtalet läggs normalt upp så att restvärdet motsvarar objektets marknadsvärde vid avtalstidens slut. För att det inte ska bli för stort glapp mellan restvärde och marknadsvärde lägger man oftast 10-20 procent av objektets baspris i en första förhöjd leasingavgift. Eventuella övervärden vid hyrestidens slut tillfaller givetvis företaget.

Vi servar, reparerar, installerar och säljer reservdelar till allt inom storkök.

Grundavgiften (utkörning av servicebil) kostar 690:- därav så har vi en avgift på 590:- per påbörjad timma. Avgiftt för felsökning ligger på 450:-

Vid behov av reservdelar var god kontakta oss via telefon innan för att kontrollera tillgänglighet av dela Vi servar, reparerar och säljer reservdelar till allt inom storkök.

KÖP OCH LEVERANSVILLKOR FÖR DGs STORKÖK & SERVICE AB
LEVERANS, BETALNING & GARANTIER

Priser
Priserna är i svenska kronor och är exklusive gällande moms för närvarande 25 %. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

Betalning
Samtliga varor betalas mot faktura, förskottsbetalning, kreditkort eller via leasing efter sedvanlig kreditgodkännande ifrån våra samarbetspartner.

Leveranstid
Maskiner som finns på lager levereras inom 1 – 7 arbetsdagar. Om varan ej finns på lager så varierar leveranstiden beroende på våra leverantörers lager. Givetvis kan ni hämta maskinerna i vårt lager direkt utan
extra kostnad.

Transportskador
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta direkt till transportören. Det är din skyldighet som mottagare att kontrollera godset och rapportera eventuella
skador direkt till transportören.

Garanti
På nya maskiner så lämnas det 1 års fabriksgaranti, på samtliga våra begagnade, maskiner lämnar vi 3 månaders reservdelsgaranti. Handhavande fel ingår ej i garantin och debiteras kunden. Samtliga garantiärenden måste först anmälas till DGs Storkök & Service AB , där vi i första hand utför servicen själva. Garantitiden gäller måndag – fredag 09.00 – 17.00. Övrig tid är jourtid som debiteras.

Installation
Installation tillkommer på samtliga maskiner. Samtliga 400V maskiner levereras utan sladd och måste installeras av behörig tekniker. Samtliga 230V maskiner levereras med vanlig 230V stickkontakt.

Reservationer
Vi reserverar oss för felaktigheter och misstag avseende priser och produkter.

Avbeställningar
Avbeställningar av lagervaror krediteras mo en avgift på 25 % av ordervärdet exkl. fraktkostnader. En förutsättning är att varan återlämnas i original förpackning samt att den är oanvänd. Använda varor återtags ej. Varor utan original förpackning krediteras mot en avgift på 50 % av ordervärdet exkl. fraktkostnader. En förutsättning är att varan EJ är använd. Specialbeställda varor godkänns inga returer på. Vi godkänner inga returer av möbler.

Kunduppgifter
Alla uppgifter om våra kunders köp och betalningar är strikt konfidentiella och lämnas ej vidare.

Kontakta

   

kundtjänst